18 de novembre 2011

Sessió 3 (27/09/2011)

La meva experiència amb les TIC!
Avui a l’aula, hem estat comentant les experiències que tenia cadascú sobre les noves tecnologies dins l’escola i què en pensàvem. M’ha sobtat que en general, gairebé tothom ha tingut un contacte més exhaustiu amb les noves tecnologies d’ençà pocs anys, més o menys a partir de la ESO. Jo al ser més gran que la resta de companys, m’ha sorprès que aquest contacte no fos abans, ja que en la meva època i a l’escola on vaig cursar l’EGB ja s’utilitzaven i teníem una assignatura d’informàtica, i d’això fa ben bé divuit anys.
Realment he pres consciència que la manera en la que sempre ens han educat envers les noves tecnologies és incorrecte, i la metodologia que s’aplica també. Les TIC no han de tractar-se fora de l’aula com una assignatura aïllada, sinó que s’han d’integrar a l’aula i formar part del dia a dia de l’estudiant. Nosaltres com a futurs mestres hem de canviar el xip de com vàrem aprendre, i ser innovadors i amb visió cap el futur i saber formar als alumnes per tal que tinguin criteri, que aprenguin a reflexionar, etc. Hem de concebre les TIC com una eina o recurs que el mestre utilitza i integra en el seu dia a dia dins l’aula i que poden ajudar als alumnes en el seu procés d’ensenyament -aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada